Wednesday, March 23, 2011

Lawak Handphone..kihkihkih...



google image


Pada suatu hari aku bersama akak aku nak meronggeng ke shopping mall. Kami naik kereta, akak aku yang drive. Masuk je kereta akak aku terus set up dia punya handsfree kalau nanti ada orang call x payah la pegang handhone tu sambil drive. 

Bukannya apa, pegang handphone sambil memandu kereta memang sangat merbahaya dan mengundang malapetaka. Lagipun kita kena la sahut seruan kerajaan dan elakkan diri daripada disaman pihak polisi. 

Bila dah siap set up handsfree kami pun mulakan perjalanan. Kami start borak dari satu isu ke satu isu yang lain. tengah syok2 borak tiba2 je  bunyi lagu new divide by linkin park. Oh rupanya handphone akak aku yang berbunyi maksudnya ada orang call la tu. 

Dengar je bunyi handhone aku terbongkok2 mencari mane lokasi handphone tu. Bila tengok je kat skrin tu nama Ayah aku yang terpapar aku pun excited angkat nak cakap dengan ayah aku. 

Aku pun cakap hello ayah..tapi aku langsung x dengar suara ayah aku. Aku pun hello kan dekat berpuluh kali gak sambil letak handphone tu kat telinga n tekan macam2 button kat handphone tu. mane tau handphone tu tiba2 biol.

Tiba2 aku terdengar bunyi suara orang bercakap dan gelak2 kat sebelah aku..
Cis..rupa2nya akak aku dok gelakkan aku sebab dia dah jawab panggilan telefon tu dulu. Ye la kan dia pakai handsfree so x payahla letak handphone tu kat telinga. Dekat sejela cerita  dia dah borak dengan ayah  baru aku perasan yang dia dah jawab panggilan telefon tu.

Aduh.. punyalah macam orang bodoh aku cakap hello banyak kali. Boleh pulak dia gelakkan aku terbahak2 sebab tengok aksi sengal aku tu..Bila tengok dia gelak aku pun tergelak sampai nak terkeluar isi perut. 

Apa punya sengal da..aku pun x sangka tiba2 je aku boleh jadi sesengal tu.haha..lawak betul. Sejak dari tu bila naik je kereta dengan akak aku aku akan bagitau dia kalau handphone  bunyi aku x mau angkat takut sejarah lawak handphone berulang lagi.hahahahaha!!!!!!!

Nota bibir seksi:)
Nasib baik aku pakai bluetooth x yah pakai handsfree. Teknologi makin canggih ma..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...