Wednesday, June 1, 2011

Akhirnya....

google image
Alhamdulillah..akhirnya dapat juga gaji daripada Habib tanpa disangka2. 

hampir 5 bulan aku menunggu dengan penuh sabar sampai dah naik fed up. nak menuntut duit komisyen dan overtime selepas aku berhenti keje pun susah.macam pengemis dibuatnya! terpaksa call orang HR hampir setiap hari. 

yang bengangnya diaorang suka menabur janji dan menipu. buat2 x tahu padahal diaorang malas nak layan. kesian budak HR yang baru tu,baru lagi keje dah kena maki dengan ramai ex-staff yang mintak duit diaorang. orang HR yang lama sampai berhenti keje sebab tension dengan tekanan daripada ex-staff yang asyik menuntut gaji diaorang. 

ye la memang patut pun kitaorang tuntut. gaji ma..bukan sikit taw... kesian gak kat si NAbila tu dia sebenarnya xtau ape sebab si HR officer yang lama tu berhenti keje secara mengejut jadi dia terpaksa take over segala masalah. 

tu yang bila aku call je macam2 story yang dia create. sampai hubby aku turut campur gtangan dalam hal ni. memang terkejut semalam bila cek dalam akaun Maybank 2 u tiba2 je ade duit Rm 1k lebih. dok fikir2 sape yang baik hati sangat nak masukkan duit kat akaun aku. 

rupa2nya pak cik Habib yang masukkan duit. baru plan nak suruh hubby call for the last time and gertak diaorang kalau x nak bayar gaji den, den akan report kat pejabat buruh. hubby call si Nabila tu xde. agaknya dia dah tau dia nak ekna maki tu yang dia masukkan duit tu cepat2.

anyway...thank so much ye encik Habib kerana membayar gaji saya. saya sebenarnya sayang nak berhenti keje coz gaji yang encik Habib bagi memang sangat memuaskan hati ditambah dengan overtime dan komisyen memang gaji saya masyuk tapi nak buat macam mana saya diposting di tempat yang salah. tempat macam haram jadah di Habib! kalau x saya mesti akan bertahan lama.

x ada rezeki x pela...sekarang ni den still mencari keje yang sesuai dengan jiwa den. dah x nak keje shift dan keje bahagian fnb or retail yang menyakitkan kepala den.

Nota bibir seksi:)

masih terus gigih berusaha mencari pekerjaan. harap2 dapat dalam masa terdekat ni. pergi interview dah banyak kali tapi semua rejected sebab aku sudah bergelar isteri. sebab x munsabah langsung!

3 comments:

cik ros said...

hye..slm perkenalan..

cik ros masih gigih mencari pekerjaan bru gak ni...
chaiyok3 pn nini...
(^__^)

odahonebizz said...

makcik kayo...apa lagi boleh open table belanja makan kt satay station bersama para blogger...hoho...

MUO BANDAR MAHARANI

Unknown said...

tqvm cik ros.hope u pun dpt keje yg best...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...