Friday, February 18, 2011

Fesyen,Trend & Stylo









Tak salah kalau kita nak berfesyen gila macam mana sekalipun asalkan nilai kesopanan tidak dipinggirkan. Lebih2 lagi buat gadis bertudung seperti aku. Sekarang ni banyak je baju2 ala bebek,tube atau sleeveless yang jadi pilihan gadis bertudung. Jangan ingat orang yang free hair je boleh melaram,orang bertudung pun boleh taw.

 Bagi si pemakai tudung kriteria yang perlu diambik berat apabila memilih pakaian adalah pakaian tersebut mestilah labuh menutupi punggung, tidak terlalu ketat atau menampakkan susuk tubuh yang mengiurkan,mestilah tidak terlalu nipis dan asalkan menutup aurat. Baju bebek,tube,singlet atau sleeveless boleh dipakai dengan inner. Sekarang ni macam2 jenis warna inner yang boleh kita dapat kat kedai2.

Antara tempat2 shopping baju yang paling best dan mengikut peredaran zaman adalah di sungei wang plaza, Times Square,sunway pyramid,Jusco, Fahrenheit dan banyak lagi tempat di pelosok dunia ni. Kebanyakan baju2 yang dijual diimport dari China dan Korea. Siapa yang selalu layan cerita Korean atau Chinese sure suka jenis2 baju yang sarat ni.

Fesyen Polka Dot adalah fesyen yang kembali mendapat tarikan peminat fesyen. Fesyen polka dot ni selain comel ia juga mempunyai nilai dan maksud tertentu oleh si pemakai. Antara koleksi fesyen polka dot yang boleh didapati adalah baju,seluar,skirt,shawl,tudung,aksesori,kasut dan stokin. Fesyen polka dot dan stripe sangat sesuai dijadikan tema untuk dinner atau majlis tertentu. Memang nampak stylo gile.. 
                              
Bagi peminat fesyen baju ala2 Gadis Melayu bolehla cuba fesyen baju Kaftan yang semakin popular sekarang ni. Walaupun harganya agak mahal tapi memuaskan hati. Pilihlah fabric dan material yang bermutu supaya kita selesa bila memakainya. Jangan nak beli yang murah je bila pakai gatal dan kurap satu badan.       

               Habis kata, ketrampilan diri menyerlahkan keyakinan diri anda. Oleh itu, Janganlah takut nak berfesyen dan bergaya.

Nota  bibir seksi

Suka tengok cara Lady Gaga berfesyen. Walaupun kadang2 pakaian yang dia pakai tu agak mengarut tapi itu menunjukkan Lady Gaga seorang yang berani menyahut cabaran.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...